Protocol contra les agressions sexistes a les Festes Majors de Montcada

La Festa Major 2017 serà el punt de partida del Protocol contra les agressions sexistes a les festes de Montcada i Reixac. El protocol estableix una sèrie de mesures per actuar davant d’una agressió sexista que es començaran a aplicar per a aquests quatre dies de festa.

elisendaUna agressió sexista no és un conflicte ni un malentès. És un abús d’una persona sobre una altra però, que socialment s’ha acceptat com a normal i que pateixen les dones i aquelles persones amb opcions sexuals diferents a les heteronormatives.

Res justifica una agressió, ni l’alcohol, ni les drogues ni portar un vestit curt. Cap situació és atenuant per tenir conductes agressives, ofensives o abusives i cadascú té els seus límits per considerar que ha patit una agressió, ja que les vivències de cada persona fan que una mateixa situació pugui ser viscuda de diferents maneres.

Cal trencar aquests rols i assenyalar totes aquelles conductes que perpetuïn les desigualtats entre gèneres per acabar amb la impunitat social de les persones agressores. Durant els dies de festa, NO tot s’hi val. Critiquem durament el masclisme, la transfòbia, l’homofòbia i la lesbofòbia.

A l’Espai Poblet, s’ha buscat generar un espai segur i de confiança on les persones agredides puguin buscar complicitats per tal de no haver d’enfrontar-se soles a situacions desagradables, en col·laboració amb diverses entitats participants.

No accepteu agressions sexistes i en cas de partir-les, demaneu ajuda, busqueu complicitats. Acudiu a les barres amb la bandera lila.

Entitats que participen de forma activa i posaran en pràctica, si s’escau, la part d’intervenció:

• AV Font Pudenta i Muntanyeta
  • Agrupament Escolta El Turó
  • AFA Elvira Cuyàs
  • Castellers de Montcada
  • Colla Mitjana dels Gegants de Montcada
  • IMIR Assoc. d’internautes de Montcada
  • SCR La Unió de Mas Rampinyo
  • UE Sant Joan Atlètic

Perquè tothom gaudeixi de les festes ballant sense ser jutjat per com vesteix, perquè tothom estimi com i a qui vulgui sense judicis de valor, perquè tothom sigui lliure en uns espais de festes lliures de sexisme.

Perquè No és NO. Gaudim la festa!

Montcada lliure de sexisme

‘Jo escullo com em vesteixo i amb qui em desvesteixo’ – ‘Estimo com vull i qui vull’ – ‘No em vesteixo per provocar-te’

Consulteu el protocol sencer a l’enllaç següent: Protocol contra les agressions sexistes a les festes de Montcada i Reixac