Pla local de gestió dels residus

Com podem millorar la prevenció i la gestió dels residus municipals?

L’Ajuntament ha posat en marxa un procés participatiu perquè la ciutadania pugui opinar sobre el futur Pla Local de Prevenció i Gestió de Residus Municipals amb l’objectiu d’incloure la realitat i les diferents sensibilitats i necessitats del municipi.

Des del consistori es proposen algunes possibles accions com la promoció de l’ús de la deixalleria, accions per a la reducció del malbaratament d’aliments, el foment del consum de béns i serveis immaterials, la disminució de l’ús del paper o la creació d’espais d’intercanvi i mercats de segona mà.

Les accions que proposeu han de fomentar:
– La reducció dels residus, promovent-ne la prevenció com a eix prioritari.
– La millora de la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva.
– La transparència i sostenibilitat econòmica dels sistemes de gestió de residus.

1. Jornada de presentació i de debat: L’Ajuntament presentarà els objectius i actuacions del pla i, a continuació, podreu mostrar les vostres idees. Dia 24 de maig, a les 19 h, a la Casa de la Vila (Major, 32). Inscripció prèvia a participaciociutadana@montcada.org.

2. Plataforma Montcada Participa: Si no podeu assistir a la jornada de debat, podeu fer arribar les vostres aportacions per Internet, omplint un qüestionari en línia, al portal Montcada Participa del 24 de maig al 15 de juny.

MONTCADA PARTICIPA