19 d’abril de 2018 …Conferència “Pompeu Fabra i la seva obra” ; presentació del número 36 de Quaderns

Pompeu Fabra, el químico que halló la fórmula de la lengua

POMPEU FABRA i POCH

(Barcelona, 1868   –  Prada de Conflent, 1948)

Va ser un filòleg català que és conegut com el seny ordenador de la llengua catalana per la seva tasca de capdavanter restablidor de la normativa moderna de la llengua catalana.

Josep Pla escrigué que Fabra ha estat el català més important del nostre temps, perquè és l’únic ciutadà d’aquest país, en aquesta època , que havent-se proposat d’obtenir una determinada finalitat pública i general, ho aconseguí d’una manera explícita i indiscutible.

Va morir a l’exili a la vila francesa de Prada de Conflent on reposen les seves restes al cementiri municipal.

L’acte s’insereix dins el cicle de Conferències Fabra, en commemoració dels  150 anys del naixement del Mestre, i 100 anys de la seva Gramàtica catalana.

LA CONFERENCIANT,   MÒNICA MONTSERRAT

Nascuda a Tortosa. Llicenciada en Filologia Catalana i consultora a la UOC i coordinadora del Postgrau de Correcció i Assessorament Lingüístic de la UAB. Gran coneixedora de l’obra de Fabra i, juntament  amb David Paloma, creadora de la Ruta Pompeu Fabra. Al Congrés Internacional “La Lingüística de Pompeu Fabra” de  l’any 2013, va presentar una carta inèdita de Pompeu Fabra en què el Mestre responia al mecenes Rafael Patxot algunes qüestions sobre llengua.

Finalitzarà l’acte amb la presentació del QUADERNS núm. 36

RECORDEU:   dijous, 19 d’abril a les 19:30 hores!!!

Amb la col·laboració del Consorci per a la  Normalització Lingüística  ( SERVEI   LOCAL  DE  CATALÀ )